top of page
Intyg

OsteoYoga tisdag 16-17.15

En lite mer fysisk yoga som ge ett starkare skelett och bättre balans. Både online och i studion!

  • 1 15 min
  • Veckopass / drop-in
  • 7 Artillerigatan

Beskrivning av tjänsten

Alla: Boka/anmäl dig via hemsidan www.yoga-shala.se (eller i appen Fit by Wix som du laddar ner från startsidan på mobilen, behöver du inbjudningskod är det YOGASHALA) välj sedan om du vill köpa ett veckopass (4, 8, 12 eller 16 veckor) eller om du vill vara med Drop-in (betala endast för en klass). Kan även köpas på plats i studion Är du med som Drop-in online, ladda ner gratisprogrammet Zoom till din mobil, platta eller dator. Swisha sen 189kr till 1236359863 senast 16.00. Sms:a sen en mailadress till 0705452834 för zoomlänk. Du får en länk till den mail du sms:at och klickar på den och kommer in i zoom där du får vänta till jag släpper in dig. Frågor? Ring! En lite mer fysisk yoga som ger återhämtning, energipåfyllning, ett starkare skelett, starkare muskler, bättre hållning och balans! Att inte falla är det viktigaste för en person med benskörhet. AnnaYoga, polaritetsyoga, inspiration och inslag av sensing yoga, yinyoga, vinyasayoga m.fl yogaformer, feldenkrais, fysioterapeutiska övningar, taiji och qigongrörelser sammanvävda till ett mjukt pass som stärker ditt skelett och dina muskler, lugnar ditt nervsystem, förbättrar din balans och ger dig bättre hållning. Speciellt för dig som vill förebygga benskörhet och för dig som fått diagnosen osteoporos eller osteopeni. Passar de flesta oavsett ålder, erfarenhet eller rörelseförmåga. Även du som lider av smärta och värk i höfter, rygg och axlar/nacke eller är stressad eller utmattad kan utföra passet. För att förstärka effekten av rörelserna används även ibland eteriska oljor, dans och utvald musik. Passet utförs på matta (du lär dig att komma ner och upp från golvet) så väl som stående. Börjar med en andningsövning och avslutas med en längre vila. Rörelserna är mycket lugna och mjuka och passar de flesta men de är samtidigt kraftfulla och stärker kroppen och gör den mer rörlig och stark. Yogaövningarna utgår från "De 12 positionerna" och är utvalda och testade av Dr Loren Fishman, läkare, forskare och Iyengar yogautövare sedan många år. I en långtidsstudie har Dr Fishman sett att yoga (utfört på ett speciellt sett) ökade bentätheten och förhindrade att skelettet urkalkas. Studien "Yoga and Bone Health" hittar du på PubMed: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34004616/ Leder gör Anna som är certifierad osteoporosyogalärare, diplomerad MediYoga- och Yinyogainstruktör och har utövat taijiquan i 30 år, utbildad i London vid Shenlin Society. OBS! Start v.34 och uppehåll v.42-45.


Kommande sessioner


Avbokningspolicy

Yoga- eller qigongklasser - avboka direkt i appen (om du inte har appen via sms: 070-545 2834) senast 6 timmar innan bokad klass. Behandling eller privat yogaklass - avbokning senast 24 timmar innan bokad tid i appen eller via sms. Workshops, kurser, utbildningar och andra evenemang - avbokningspolicyer varierar.


Kontaktuppgifter

  • YogaShala iHarmoni OSD, Artillerigatan, Östersund, Sverige

    070-545 28 34

    info@yoga-shala.se


bottom of page